Følgende vejledning beskriver hvordan en brugeradministrator henter et organisationscertifikat der er bestilt i MitID Erhverv.



Før du starter

  • Du skal være brugeradministrator
  • Du skal være logget ind i MitID Erhverv

  • Du skal vide, hvilken type organisationscertifikat du har brug for

  • Jeres organisationsadministrator har under Indstillinger i MitID Erhverv tilvalgt, at organisationen vil anvende organisationscertifikater 

  • Der er bestilt et organisationscertifikat


Trin for trin:

1. Klik på linket i den e-mail, du har fået om, at et organisationscertifikat er blevet bestilt. Alternativt kan du hente og udstede organisationscertifikatet i notifikationer i MitID Erhverv, se trin 6 - 7.

2. Log ind i MitID Erhverv.

3. Du kan hente og udstede organisationscertifikatet i tre trin. Vælg Næste.

4. Du får en kode til organisationscertifikatet. Gem den forsvarligt, og vælg Næste.

5. Dit organisationscertifikat er nu klar til brug og bliver automatisk downloaded. Vælg Luk.

 

Hent organisationscertifikatet i notifikationer

 

6. I stedet for at benytte linket i mailen, kan du hente certifikatet i dine notifikationer. Vælg Hent et organisationscertifikat.  

7. Vælg linket i notifikationen. Derefter skal du hente og udstede organisationscertifikatet i tre trin, se trin 3 - 5.

 

 

Tilbage til toppen