Support og vejledning

Få svar på dine spørgsmål, find vejledninger og kontakt vores support gratis.

Det spørger andre om lige nu

Du skal tilslutte din virksomhed eller forening til MitID Erhverv, hvis du har brugere som skal agere digitalt på vegne af organisationen fx læse organisationens digitale post, indberette barsel eller sygdom eller logge ind i andre offentlige selvbetjeningsløsninger. 

Hvis du ikke har brugere, men alene selv skal agere digitalt på vegne af din virksomhed eller forening, kan du nøjes med at benytte dit private MitID (MitID privat til erhverv). Du behøver derfor ikke at tilslutte din virksomhed eller forening til MitID Erhverv.

Er du I tvivl, om I har behov for MitID Erhverv?

Hvis I i tilslutningen til MitID Erhverv ikke har valgt at overføre brugerne fra NemID medarbejdersignatur, vil du og dine medarbejdere miste adgangen til Digital Post.

Adgang til Digital Post er tilknyttet det ID nr. (RID nummer), der er på din medarbejdersignatur. Hvis du i MitID Erhverv vælger at oprette bruger på ny, vil brugeren blive betragtet som en ny medarbejder og derfor ikke have adgang til Digital Post. Dette gælder for både en rettighedsadministrator og for en medarbejder.

Læs mere om, hvordan du får oprettet adgang til Digital Post på ny

Når man anvender sit private MitID, bruger du samme MitID (bruger-ID og identifikationsmiddel fx MitID app), når du logger ind som privat person og erhvervsbruger.

Når du anvender et særskilt MitID, har du ét MitID til privatbrug og ét særskilt til erhvervsbrug. Når du anvender et særskilt MitID, har du et særskilt bruger-ID.

Dine private data og organisationens data er altid adskilte. Lige meget hvilken løsning, du vælger.

Læs mere om, hvordan I logger ind med MitID Erhverv

Udenlandske brugere er brugere uden dansk CPR-nummer.

Læs mere om udenlandske brugere som brugere i MitID Erhverv

Spørgsmål? Find dit svar her

Vejledninger til MitID Erhverv

Tilslutning

Her kan du finde vejledning som anmelder eller som ledelsesrepræsentant, når du vil tilslutte en din virksomhed eller forening til MitID Erhverv.

Gå til vejledninger om tilslutning


Opsætning

Her kan du finde vejledning som udpeget organisationsadministrator til, hvordan du sætter din virksomhed eller forening op i MitID Erhverv.

Gå til vejledninger om opsætning


Aktivering

Her kan du finde vejledning som brugeradministrator eller bruger i forbindelse med aktivering af en eller flere brugere.

Gå til vejledninger om aktivering


Anvendelse 

Her kan du finde vejledning som administrator eller bruger til generel funktionalitet i MitID Erhverv løsningen.

Gå til vejledninger om anvendelse


Øvrige vejledninger til MitID Erhverv

Her kan du finde vejledninger til øvrige områder i og omkring MitID Erhverv. Vejledningerne er målrettet forskellige organisationstyper.

Gå til øvrige vejledninger til MitID Erhverv

Kontakt os

Nedenfor kan du se vores supports åbningstider:

  • Hverdag: 08:00-20:00
  • Weekend: 10:00-16:00.

Bemærk, at vi oplever færrest opkald mellem 16:00-20:00 i hverdagene.


Har du spørgsmål til MitID Erhverv eller oplever du fejl?
33 98 00 20

Har du akut brug for at få spærret bruger, MitID identifikationsmiddel eller certifikat?
33 98 00 21

Har du spørgsmål til seneste faktura?
33 98 00 22

Du er også velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular

Driftsstatus

Hold dig opdateret om aktuelle driftsudfordringer og eventuelle fejl i MitID Erhverv:

Driftsstatus