Følgende vejledninger beskriver hvordan en brugeradministrator bestiller et kvalificeret brugercertifikat i MitID Erhverv.


Før du starter

  • Du skal være brugeradministrator

  • Du skal være logget ind i MitID Erhverv

  • Du skal have en CSR-generator installeret for at kunne udstede et kvalificeret certifikat


Trin for trin:

1. Vælg Brugere i menuen.

2. Vælg brugeren eller vælg Redigér.

3. Vælg bjælken Brugercertifikat.

4. Vælg Bestil nyt certifikat.

5. Vælg certifikattype fra dropdown-menuen. Vælg Kvalificeret certifikat.

6. I dropdown-menuen Metode til identifikation vælg Bruger-login

7. I menuen Udstedelsesmetode vælg Hardware for at generere certifikatet.

8. Du kan vælge at tilføje det kvalificerede brugercertifikat til den offentlige certifikatdatabase, hvor man så vil kunne søge certifikatet frem. Muligheden er frivillig.

9. Vælg Bestil nyt certifikat.

10. Du skal bekræfte, at du vil bestille et brugercertifikat.

Brugeren skal selv hente og udstede det kvalificerede brugercertifikatet ved at klikke på linket i den mail, som brugeren får. 

Husk, at det kræver, at organisationen har adgang til en CSR-generator, for at brugeren kan få udstedt det kvalificerede brugercertifikat. 

 

 

Gå tilbage til oversigt