Med en erhvervsfuldmagt i MitID Erhverv eller en fuldmagt i Digital Fuldmagt-selvbetjeningen kan din organisation give eller anmode om en fuldmagt. Du kan fx give en anden organisation en fuldmagt til at kunne agere digitalt på vegne af jeres organisation. Det er fx relevant, når din organisations revisor skal stå for at anmode om refusion i NemRefusion på vegne af jeres organisation.
Denne side er relevant for:
Nogle organisationer skal oprette erhvervsfuldmagter i MitID Erhverv, mens andre skal oprette en i Digital Fuldmagt-selvbetjeningen. Det afhænger af, hvordan du handler digitalt på vegne af din organisation med MitID.
Hvis din organisation er tilsluttet MitID Erhverv, skal du som organisationsadministrator oprette erhvervsfuldmagter i MitID Erhverv.
Din organisation er tilsluttet MitID Erhverv, hvis din organisation har flere medarbejdere, der agerer digitalt på vegne af organisationen.
Skal I oprette og bruge erhvervsfuldmagter, kan I læse mere i følgende 4 vejledninger:
Sådan opretter du erhvervsfuldmagter i MitID Erhverv (pdf)
Begynd at bruge den erhvervsfuldmagt, som din organisation har modtaget, i MitID Erhverv (pdf)
Sådan godkender eller afviser du anmodning om en erhvervsfuldmagt (pdf)
Hvis du kan sige ja til de 4 forhold nedenfor, skal du bruge Digital Fuldmagt-selvbetjeningen til at give eller anmode om en fuldmagt:
Skal du oprette eller modtage erhvervsfuldmagter i Digital Fuldmagt-selvbetjeningen, kan du læse mere i følgende 3 vejledninger:
Som administrator kan du læse følgende sider om erhvervsfuldmagter og fuldmagter i Digital Fuldmagt.
Som administrator kan du også vejledninger til følgende emner.