Få vejledning til, hvordan du anmoder om at blive oprettet som bruger i MitID Erhverv.
Denne side er relevant for:
Bemærk, at du kun kan anmode om at blive oprettet som bruger i MitID Erhverv, hvis:
Du vil få en fejlbesked, hvis:
Hvis din organisation ikke tillader, at medarbejdere kan anmode om at blive oprettet som brugere i MitID Erhverv, skal du kontakte brugeradministrator i din organisation for at blive oprettet. Hvis du ikke ved, hvem din brugeradministrator er, skal du kontakte MitID Erhverv Support for at få navnet på administratoren oplyst.
Når du har indtastet CVR-nummeret, trykker du på ”Søg”.
Hvis din organisation tillader, at medarbejdere kan anmode om at blive oprettet som brugere i MitID Erhverv, vil din organisations navn, CVR-nummer og adresse blive synlig.
Tryk på knappen ”Næste”.
Du bliver bedt om at logge ind med dit private MitID for at bekræfte din identitet.
Tryk på knappen ”Log ind” og log ind med dit private MitID.
”Ansøg om brugerprofil” åbner.
Du skal indtaste din e-mailadresse.
Du kan også indtaste dit telefonnummer og tilføje en årsag til, at du anmoder om oprettelse. Det er frivilligt at udfylde disse.
Tryk på ”Næste”.
I MitID Erhverv har du mulighed at bruge dit private MitID, når du handler på vegne af din organisation. Det er det MitID, som du allerede har og bruger til fx at logge ind på din egen netbank.
Hvis du ikke vil bruge dit private MitID, kan du få et særskilt MitID, som du kun bruger, når du handler på vegne af din organisation.
Læs mere om loginmuligheder med MitID Erhverv:
Du vælger "Ja" eller "Nej" til at bruge dit private MitID.
Tryk på ”Næste”.
Vinduet ”Tjek dine oplysninger” åbner.
Du vil få vist en opsummering over dine valg. Er informationerne korrekte, skal du trykke på ”Send anmodning”.
Siden ”Kvittering” åbner.
Du får vist beskeden: ”Anmodning sendt”. Hvis du allerede er oprettet som bruger i MitID Erhverv, får du vist en fejlbesked, der oplyser dig om det.
Hvis brugeradministrator har godkendt din anmodning, modtager du en aktiveringsmail. Læs mere om, hvordan du aktiverer dig som bruger i MitID Erhverv:
Aktiver dig som bruger i MitID Erhverv
Hvis brugeradministrator har afvist din anmodning, modtager du en mail med begrundelse.
Aktivér dig som bruger i MitID Erhverv
Adgangskode til MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip: Du har glemt eller ændret adgangskoden
Du har fået ny telefon eller nyt telefonnummer
Du har ikke adgang til selvbetjeninger, som du skal bruge
Hvilken administrator kan hjælpe med hvad?
Administratorer er ikke længere ansat i organisationen
Du bor i Grønland og bruger MitID Erhverv
Anmod om rollen som brugeradministrator
Se de rettigheder og fuldmagter, som du har i MitID Erhverv
Hent, spær eller forny dit brugercertifikat
Gå tilbage til MitID Erhverv Brugerunivers:
Hvis du gerne vil vide om MitID Erhvervs funktioner:
Hvis du er administrator og skal udføre opgaver som administrator: