Du kan som bruger i MitID Erhverv finde vejledninger til fx:
Der er 3 forskellige administratorroller i MitID Erhverv:
Hvis du har en af de 3 roller ovenfor, kan du finde vejledninger om, hvordan du i MitID Erhverv administrerer:
Som organisationsadministrator skal du vælge, hvordan brugerne i din organisation skal logge ind. Alt efter jeres behov i organisationen, er der flere muligheder. Dine valg som organisationsadministrator bestemmer, hvad en brugeradministrator i din organisation kan tildele brugerne efterfølgende, fx rettigheder eller identifikationsmidler.
Læs mere om organisationens opsætning om, hvordan brugere i organisationen skal logge ind:
Redigér, hvilke identifikationsmidler organisationen tillader i MitID Erhverv
Læs mere om brugeradministration i MitID Erhverv:
Nej, alle brugere behøver ikke at bruge samme type MitID identifikationsmiddel. MitID identifikationsmiddel bruger du til at bekræfte din identitet med, når du fx logger ind på en selvbetjening. MitID identifikationsmidlerne er:
Brugerne kan bruge sit private MitID, fx sin private MitID app. Det kan de, hvis både organisationen og den enkelte bruger accepterer brug af privat MitID.
Brugerne kan også anvende et særskilt MitID, der udelukkende bruges, når de agerer på vegne af din organisation. Det kan være særskilt MitID app, kodeviser, kodeoplæser eller chip.
Det er op til den enkelte organisation at tage stilling til, om brugerne skal bruge MitID app, chip, kodeviser eller kodeoplæser, når brugerne anvender særskilt MitID.
Hvis du som brugeradministrator har oprettet en eller flere brugere, men de ikke har modtaget en aktiveringsmail, kan du gensende e-mailen.
Find vejledning til, hvordan du gensender en aktiveringsmail, under menuen ”Gensend aktiveringsmail”:
Opret, redigér, slet eller masseopret brugere i MitID Erhverv
Du kan på MitID-Erhverv.dk også få oplysninger om: