Tilføj medarbejdere til en fuldmagtsgruppe

En fuldmagtsgruppe består af flere erhvervsfuldmagter. Tilføj medarbejdere til flere fuldmagter samtidig ved at tilføje dem til en fuldmagsgruppe.

Denne side er relevant for:

  • rettighedsadministratorer.

Hvis du ikke ved, hvilken rolle du har i MitID Erhverv, kan du logge ind på MitID Erhverv og se din egen profil. Rollerne ligger under ”Stamdata” i din profil.

MitID Erhverv: Login

Om denne vejledning

Denne vejledning forklarer trin for trin, hvordan en rettighedsadministrator i MitID Erhverv tilføjer medarbejdere til en oprettet fuldmagtsgruppe. Hvis der endnu ikke er oprettet en fuldmagtsgruppe, skal du kontakte organisationsadministrator i din organisation. Det er organisationsadministrator, der opretter, ændrer eller sletter fuldmagtsgrupper.

Det skal du bruge, når du tilføjer medarbejdere til en oprettet fuldmagtsgruppe

Inden du går i gang, skal du have:

  • MitID Erhverv
  • rollen som rettighedsadministrator i MitID Erhverv.
  • navnet på den fuldmagtsgruppe, der skal tilføjes medarbejdere til.
  • navnene på de medarbejdere, der skal tilføjes til fuldmagtsgruppen. Bemærk, at medarbejderne allerede skal være aktiveret som brugere i MitID Erhverv.

Sådan tilføjer du medarbejdere til en fuldmagtsgruppe

Du kan finde fuldmagtsgrupper, som allerede er oprettet, under ”Modtagne erhvervsfuldmagter”.

Du finder fuldmagtsgrupper ved at kigge efter ”Fuldmagtsgruppe” under kolonnen ”Type” i listen.

Under ”Fuldmagt modtaget fra” kan du se, hvor mange erhvervsfuldmagter der er tilknyttet fuldmagtsgruppen. Fx betyder 2 organisationer, at der er 2 fuldmagter fra 2 forskellige organisationer.

Tryk på den fuldmagtsgruppe, du vil tilføje medarbejdere til.

Menuen ”Rediger fuldmagtsgruppe” kommer frem.

Så bliver menuen foldet ud.

Det kan du gøre ved at:

  • bruge søgefeltet
  • finde dem i listen.

Du sætter flueben ved de medarbejdere, som du vil tilføje til fuldmagtsgruppen..

Når du har valgt alle de medarbejdere, som du vil tilføje, skal du vælge ”Tilføj bruger”.

Hvis du ikke kan finde de medarbejdere, som du vil tilføje, kan det skyldes, at de endnu ikke er aktiveret som brugere i MitID Erhverv. Kontakt i så fald brugeradministrator i din organisation for at få dem oprettet.

De valgte medarbejdere i trin 6 er nu tilføjet til fuldmagtsgruppen.

De tilføjede medarbejdere har nu adgang til at indberette på vegne af de virksomheder, hvis fuldmagt ligger i fuldmagtsgruppen.

Andre relevante emner