Tag fuldmagten i brug, som din organisation har modtaget i MitID Erhverv.
Denne side er relevant for:
Hvis du ikke ved, hvilken rolle du har i MitID Erhverv, kan du logge ind på MitID Erhverv og se din egen profil. Rollerne ligger under ”Stamdata” i din profil.
Denne vejledning forklarer trin for trin, hvordan din organisation kan bruge den fuldmagt, som din organisation har modtaget. Det kræver, at du tilføjer brugere til fuldmagten.
Det betyder, at kun de brugere, der er tilføjet, kan handle digitalt på vegne af den organisation eller borger, der har givet fuldmagten.
Inden du går i gang, skal du have:
De fuldmagter, som din organisation har modtaget, ligger under ”Modtagne erhvervsfuldmagter”, uanset om de kommer fra organisationer eller borgere.
Tryk på den fuldmagt, som du vil tilføje brugere til.
Menuen ”Modtaget fuldmagt” kommer frem.
Så bliver menuen foldet ud.
Det kan du gøre ved at:
Du sætter flueben ved de brugere, som du vil tilføje fuldmagten.
Når du har valgt alle brugere, skal du vælge ”Tilføj”.
Hvis du ikke kan finde brugere, som du vil tilføje, kan det skyldes, at de endnu ikke er aktiveret som brugere i MitID Erhverv. Kontakt i så fald en brugeradministrator i din organisation for at få dem oprettet.
Brugeren eller brugerne er nu tilføjet til fuldmagten.
Det betyder, at de tilføjede brugere kan nu handle digitalt på vegne af den organisation eller borger, som har givet fuldmagten til din organisation.
Som administrator kan du læse følgende sider om erhvervsfuldmagter:
Opret erhvervsfuldmagter til en anden organisation
Opret erhvervsfuldmagter til en bestemt bruger i en anden organisation
Find også vejledninger til følgende emner: