Brugeradministratoren har ansvaret for at oprette nye brugere i MitID Erhverv. Det er relevant at oprette en bruger i MitID Erhverv, hvis brugeren skal logge ind eller skrive under digitalt på vegne af organisationen.
Det er organisationsadministratoren, som på forhånd har valgt, om brugerne kan logge ind med sit private MitID og hvilke særskilte MitID identifikationsmidler, som brugerne kan anvende. Ud fra de valg, kan brugeradministratoren vælge, om brugeren skal logge ind med sit private MitID eller et særskilt MitID til erhvervsbrug. Hvis en bruger skal have et særskilt MitID identifikationsmiddel til erhvervsbrug, fx en MitID kodeoplæser eller MitID chip, er det brugeradministratoren, der bestiller det i MitID Erhverv.
Hvis organisationen har valgt at anvende certifikater, er det også en brugeradministrator, der kan bestille bruger- og organisationscertifikater.
Læs vejledninger til, hvad man kan som brugeradministrator i MitID Erhverv