Når I skal tilslutte jeres virksomhed til MitID Erhverv, kan I gøre det på to måder:
Ejeren tilslutter virksomheden via det digitale tilslutningsflow.
En anmelder fx en administrator i jeres virksomhed logger ind i det digitale tilslutningsflow og forbereder tilslutningen. Herefter skal ejeren logge ind og acceptere anmelderens valg.
Første skridt i tilslutningen til MitID Erhverv er, at ejeren eller anmelderen skal logge ind med sit private MitID.
Ejeren/anmelderen bliver bedt om at logge ind med sit private MitID for at bevise sin identitet overfor MitID Erhverv.
Når man bruger MitID Erhverv, kan man handle på vegne af en organisation. Derfor er det vigtigt, at alle brugere og administratorer kan identificeres sikkert og éntydigt gennem et login
Login-oplysningerne bliver kun brugt til at identificere personen. Oplysningerne bliver ikke delt med organisationen eller gemt.
Ejeren skal acceptere vilkår for MitID Erhverv.
Vilkårene regulerer oprettelse og den løbende anvendelse af MitID Erhverv. Vilkårene vil løbende blive opdateret. Ved opdateringer bliver alle organisationsadministratorer underrettet om de nye vilkår. De nye vilkår vil være gældende 3 måneder efter vilkårsopdateringen er sendt til alle brugerorganisationer i MitID Erhverv.
Tilføjelse af nye services eller funktionalitet i MitID Erhverv, og særlige vilkår knyttet hertil, der ikke påvirker de eksisterende funktionalitet og driftsmæssige forhold hos Brugerorganisationen, kan ske uden varsel.
Læs vilkår for MitID Erhverv
Til sidst skal tilslutningen bekræftes og godkendes.
Som afslutning på tilslutningen til MitID Erhverv modtages en kvittering pr. e-mail. Den valgte organisationsadministrator modtager også en e-mail med link til opsætning af virksomheden i MitID Erhverv.