Følgende vejledninger beskriver hvordan en rettighedsadministrator tilføjer en bruger fra egen organisation i MitID Erhverv.



Før du starter

  • Du har oprettet en brugergruppe

  • Du skal være brugeradministrator


Trin for trin:

1. Vælg Brugergrupper i menuen.

2. Find brugergruppe i oversigten over jeres brugergrupper. Vælg brugergruppens navn.

3. I menuen Løs opgaver vælger du Tilføj bruger til gruppe. 

4. Sæt flueben ud for de brugere, du ønsker at tilføje til brugergruppen.

Bemærk, fremgår brugeren ikke på listen, er det fordi brugeren ikke har været logget ind i MitID Erhverv med sit private MitID til erhverv.

5. Vælg Tilføj.

6. Nu har du tilføjet brugere til din brugergruppe. 

7. I overblikket over dine brugergrupper kan du nu se, hvilke brugere der er tilknyttet brugergruppen. Du kan fjerne en bruger ved at Vælge Fjern.

 

Gå tilbage til oversigt