Hvis I i tilslutningen til MitID Erhverv ikke har valgt at overføre brugerne fra NemID medarbejdersignatur, vil du og dine medarbejdere miste adgangen til Digital Post.
Adgang til Digital Post er tilknyttet det ID nr. (RID nummer), der er på din medarbejdersignatur. Hvis du i MitID Erhverv vælger at oprette bruger på ny, vil brugeren blive betragtet som en ny medarbejder og derfor ikke have adgang til Digital Post. Dette gælder for både en rettighedsadministrator og for en medarbejder.
Læs mere om, hvordan du får oprettet adgang til Digital Post på ny
Når man anvender sit private MitID, bruger du samme MitID (bruger-ID og identifikationsmiddel fx MitID app), når du logger ind som privat person og erhvervsbruger.
Når du anvender et særskilt MitID, har du ét MitID til privatbrug og ét særskilt til erhvervsbrug. Når du anvender et særskilt MitID, har du et særskilt bruger-ID.
Dine private data og organisationens data er altid adskilte. Lige meget hvilken løsning, du vælger.
Læs mere om, hvordan I logger ind med MitID Erhverv
Udenlandske brugere er brugere uden dansk CPR-nummer.
Nedenfor kan du se vores supports åbningstider:
Bemærk, at vi oplever færrest opkald mellem 16:00-20:00 i hverdagene.
Hold dig opdateret om aktuelle driftsudfordringer og eventuelle fejl i MitID Erhverv på digitaliser.dk: