Hvis I som organisation anvender fx certifikat-API'er, eller skal teste Lokal IdP-funktionalitet, er der mulighed for at teste MitID Erhverv i integrationstestmiljøet. I kan anvende integrationstestmiljøet til følgende formål:
Som udgangspunkt har NSIS Tilsynet 30 dages behandlingstid. NSIS Tilsynet tilstræber at håndtere behandlingen af indsendte NSIS-anmeldelse så hurtigt som muligt. Det er derfor ikke givet, at behandlingen vil tage 30 dage. Det vil afhænge af anmeldelsens kompleksitet, fuldstændighed og kvalitet, antallet af igangværende behandlinger af NSIS-anmeldelser, samt ressourcesituationen i NSIS Tilsynet i relation hertil.
Brugere tildeles rettigheder i MitID Erhverv på samme måde uanset om de anvender MitID identifikationsmidler eller lokale identifikationsmidler (fra en Lokal IdP). Rettigheder kobles med andre ord på identiteten uafhængigt af identifikationsmidlet.
Rettigheder kan tildeles via integration til IdM API’et eller via brugergrænsefladen i MitID Erhverv.
For Lokal IdP'er er der desuden mulighed for at medsende information om grupper i det lokalt udstedte token, som kan ekspanderes til rettigheder i MitID Erhverv. Dette er nærmere beskrevet i afsnit 8 i den tekniske integrationsvejledning til Lokal IdP.
MitID Erhverv tilbyder 2 forskellige certifikater:
Organisationscertifikater findes i 2 varianter:
Læs mere om certifikater i MitID Erhverv
Hvis du er brugeradministrator i din organisation og ikke kan udstede nogen typer af certifikater, kontakt da organisationsadministrator i din organisation.
Det er organisationsadministrator i din organisation, der i MitID Erhverv beslutter, hvilke certifikater det er tilladt at udstede i din organisation. Kontakt organisationsadministrator, hvis du har spørgsmål om, hvilke certifikater det er tilladt at udstede.
Hvis du ikke ved, hvem organisationsadministrator i din organisation er, kan du kontakte MitID Erhverv Support.
I kan bruge 2 typer certifikater i MitID Erhverv:
Det er brugeradministratoren i din organisation, der kan bestille og spærre certifikater.
Hvis du ikke ved, hvem brugeradministratoren i din organisation er, kan du kontakte MitID Erhverv Support for at få navnet på brugeradministratoren oplyst.
Læs mere om certifikater i MitID Erhverv
Hvis du er brugeradministrator i din organisation og ikke kan udstede nogen typer af certifikater, skal du kontakte organisationsadministratoren i din organisation. Det er organisationsadministratoren, der i opsætningen af organisationen i MitID Erhverv har bestemt, hvilke certifikater din organisation kan bruge.
Vær opmærksom på, at MitID Erhverv ikke tilbyder vejledning og support, hvis du har spørgsmål til, hvordan du kan implementere certifikaterne i jeres system, fx i forbindelse med sikker e-mail.
Du kan mod betaling kontakte MitID Erhverv avanceret support, hvis du har behov for teknisk hjælp eller support til, hvordan din organisation bruger og implementerer certifikaterne i din organisations systemer. Supporten får I af Nets og ydelsen er mod betaling.
Hvis du ikke modtager e-mailen, kan du selv hente certifikatet fra notifikationer i MitID Erhverv: Notifikationer ligger i toppen af siden og ved siden af dit navn og CVR-nummer.
Hvis du ikke kan finde en notifikation om dit brugercertifikat, skal du kontakte brugeradministratoren i din organisation. Det er brugeradministratoren, der kan bestille certifikater.
Hvis du ikke ved, hvem brugeradministrator i din organisation er, kan du kontakte MitID Erhverv Support for at få navnet på brugeradministratoren oplyst.
Hvis du ikke modtager e-mailen, kan du også hente certifikatet i notifikationer i MitID erhverv. Notifikationer ligger i toppen af siden og ved siden af dit navn og CVR-nummer.
Læs mere om, hvordan du kan hente et organisationscertifikat, i menuen ”Hent et organisationscertifikat, der er bestilt" på vejledningsside til brugeradministrator:
Certifikater på vejledningssiden til brugeradministrator
Hvis du ikke er brugeradministrator, kan du kontakte brugeradministratoren i din organisation. Det er brugeradministratoren, der kan bestille certifikater.
Hvis du ikke ved, hvem brugeradministrator i din organisation er, kan du kontakte MitID Erhverv Support for at få navnet på brugeradministratoren oplyst.
MitID Erhverv tilbyder ikke support til opsætning af sikker e-mail i jeres organisation.
Men I har mulighed for at udstede certifikater i MitID Erhverv, som I kan bruge til at sende sikre e-mails til fx samarbejdspartnere og kollegaer. I kan udstede organisations- eller brugercertifikat alt efter jeres behov.