Publiceret den 12. juni 2024
Anti-svindelmekanismen kan påvirke dig som bruger i MitID Erhverv, hvis du bruger MitID app som identifikationsmiddel.
Anti-svindelmekanismen er et såkaldt ”integritetstjek”, der skal vurdere, om:
- brugerens telefon/tablet er kompromitteret
- MitID appen er kompromitteret eller downloadet fra en alternativ/usikker app store.
Integritetstjekket sker, når brugere aktiverer MitID appen. Det er Google og Apple, der foretager dette tjek.
Læs hele nyheden om integritetstjekket på MitID
Hvis du oplever at blive afvist ved aktivering af MitID, kan du forsøge følgende:
- Tjek om du er logget på Google Play/Apple App Store.
- Tjek om du har den nyeste version af Google Play/Apple App Store.
- Tjek om du har hentet MitID appen fra Google Play/Apple App Store.
- Slet og geninstaller MitID appen fra Google Play/Apple App Store.
- Prøv at aktivere MitID appen igen.
Hvis du fortsat ikke kan aktivere din MitID app
Hvis du bruger MitID Erhverv på en anden enhed end din egen privattelefon/tablet, skal du kontakte din brugeradministrator. Kender du ikke din brugeradministrator, kan du få navnet herpå hos MitID Erhverv Support.
Kontakt MitID Erhverv Support
Hvis du bruger dit private MitID, skal du kontakte MitID Support.
Kontakt MitID Support