Kommende ændring

E-mailvalidering kræves, når jeres organisation udsteder certifikater, hvor der fremgår en e-mailadresse

Ændringen træder i kraft i forbindelse med NemLog-ins Relase 10, som planlægges at gå i live medio august 2024

Den 12. februar 2024

Denne ændring er kun relevant, hvis jeres organisation udsteder certifikater med e-mail adresser:

  • MitID Erhverv brugerfladen
  • IdM og Certifikat API’et.

Ændringen betyder, at I skal igennem en valideringsprocessen, når I bestiller et certifikat, der indeholder en e-mailadresse. Processen vil være:

  • I modtager en kode på e-mail, der bliver sendt til den angivne e-mailadresse.
  • I skal angive denne kode i IdM API for at verificere, at man har adgang til e-mailadressen – alternativt skal modtageren selv klikke på linket i den e-mail, I modtager.

Hvis jeres organisation forsøger at udstede et certifikat med en e-mailadresse, der ikke er blevet verificeret, vil I få fejlkode 400 retur.

Yderligere oplysninger om denne ændring vil blive offentliggjort op til NemLog-ins Release 10.