MitID Erhverv er til alle virksomheder, foreninger og offentlige myndigheder.
MitID Erhverv er til alle virksomheder, foreninger og offentlige myndigheder.
MitID Erhverv har erstattet NemID medarbejdersignatur.
Som virksomhed, forening eller myndighed, skal I anvende MitID Erhverv, hvis I har medarbejdere eller medlemmer, som skal logge ind på private og offentlige selvbetjeningsløsninger. Fx læse digital post eller indberette refusion.
Når I skal administrere brugere, tildele rettigheder og give fuldmagter, sker det i én og samme løsning.
Det er også mere fleksibelt for medarbejdere og medlemmer, når de skal logge ind eller underskrive digitalt på vegne af virksomheden eller foreningen.
Det er op til jer i organisationen at vælge, hvem der skal være administratorer. Du kan læse mere om, hvad de forskellige administratorer kan og hvordan rollerne tildeles.
Hvis en bruger skal indberette fx barsel og sygdom, er det nødvendigt at have særlige rettigheder. Rettigheder til offentlige digitale selvbetjeningsløsninger kan tildeles til brugerne i MitID Erhverv.
Læs mere om, hvad I kan bruge certifikater til i MitID Erhverv. Det kan fx være, at I anvender sikker e-mail eller har systemintegrationer til MitID Erhverv.